dissabte, 12 d’abril del 2008



DE COMPETÈNCIES I TECNOLOGIES APLICADES AL CAMP DE LES CORREGUDES.


http://jordigarciaieulogio.blogspot.com/



En primer lloc, podem definir una competència, seguint el BOE, com un aprenentatge imprescindible per aconseguir aplicar tots aquells recursos cognitius assolits. Així, la seua consecució, permetrà a l’alumnat assolir les metes de realització personal i el desenvolupament d’una ciutadania activa, totes dues basades en un continu aprenentatge.
El decret 111/2007 del Govern Valencià estableix que les competències bàsiques de l’educació primària són: competència comunicativa, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, matemàtica, digital i del tractament de la informació, en el coneixement i interacció amb el món físic, social i ciutadana, i per últim la competència cultural i artística.
Segons aquest mateix decret, la competència digital i del tractament de la informació, el que cerca no només són destreses per a la recerca i tractament de la informació, sinó que produeix que l’aprenentatge de la llengua es produisca dins un marc real d’intercanvi comunicatiu.
Pel que fa a la contribució de l’Àrea d’Educació Física en la competència digital i del tractament de la informació, es pot dir, que aquesta està basada, sobretot, en el tractament crític que es promourà a la classe de la informació que aparega als diferents mitjans de comunicació establint tòpics i falsedats sobre els conceptes d’imatge corporal, salut, esport, competitivitat, etc.
Els objectius de l’Àrea que fan referència a la competència de la qual parlem, estan sempre relacionats amb l’assoliment i ús de la informació aconseguida mitjançant diverses fonts (“ús de les tecnologies de la comunicació i la informació com a mitjà per demanar informació....”).
Com a totes les lleis les seues amplituds o faltes de concreció en les apreciacions, fan que el desenvolupament de la competència digital i del tractament de la informació a l’Àrea de l’Educació Física, poden donar per molt o per molt poc, segons el gust del consumidor (llegiu mestre/a). L’ús de les TIC a l’aula d’Educació Física pot estar restringida a cercar un article de futbol al Google, o al desenvolupament de blogs de l’àrea, webquests temàtiques, etc, tot açò amb una àmplia participació de l’alumnat. És a dir, podem fer de les hores d’Educació Física un marc incomparable de creació i aprenentatge per a l’alumnat, tant des del punt de vista psicomotriu amb l’activitat física, com des de l’òptica cognitiva amb l’ús de les TIC. Però com sempre, tot açò depén del docent, de la capacitat de treball i aprenentatge que tinga, i sobretot de l’educació que aquest haja rebut.